jún
23

1. Kulcsszóválasztó eszköz

Ezt az eszközt fiókod Lehetőségek lapján találhatod.A Kulcsszóválasztó eszköz használatával automatikus kulcsszóötleteket hozhatsz létre, vagy megtekintheted a meglévő és az új kulcsszavakra vonatkozó forgalombecsléseket, illetve a verseny mutatóit. Ráadásul a releváns kulcsszavakat közvetlenül hozzáadhatod a hirdetéscsoportjaidhoz. Emellett lehetőséged van a lista letöltésére is a későbbi AdWords Szerkesztőben való felhasználás érdekében.


2. "Keresési lekérdezés" jelentés

A Kulcsszavak lapon kattints "A keresési kifejezések megjelenítése" gombra, majd a "Mind" lehetőségre. Ha csak bizonyos kulcsszavakat szeretnél megjeleníteni, akkor kattints a "Kiválasztott" lehetőségre.
A jelentés lehetővé teszi az összes olyan keresési lekérdezés megjelenítését, amely azt eredményezte, hogy hirdetésed megjelent, majd rákattintottak. Az oldalon megjelenik a keresési kifejezések listája. A listában zöld "Hozzáadva" címkével ellátva jelennek meg azok a kulcsszavak, amelyek már szerepelnek a fiókodban. A lista keresési kifejezéseit hozzáadhatod a hirdetéscsoport kulcsszólistájához. Ha pedig azt szeretnéd, hogy bizonyos kifejezéseknél ne jelenjen meg a hirdetésed, akkor add meg a kifejezéseket kizáró kulcsszavakként.

.
 

dec
31

A keresőmarketing az alábbi tevékenységből áll:

 

  • Keresőoptimalizálás
  • Fizetett hirdetések a keresőkön
  • Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon
  • Fizetett helyezések vagy regisztrációk

Keresőoptimalizálás

Minden olyan tevékenység ide tartozik, melyet azért végzünk, hogy weboldalunk a keresők organikus, ingyenes találati listáján minél előkelőbb helyen szerepeljen. Ez a látogatószerzési módszerrel lehet elérni a legértékesebb látogatókat, s talán a legnagyobb számban, ugyanakkor viszonylag alacsony költség mellett kivitelezhető.
Az elérhető látogatók száma és értékessége nagyon magas, mert rengetegen használják az internetes kereséseket, és az innen érkező emberek arra kíváncsiak, amivel a honlapunk foglalkozik. Kezdetben ugyan rá kell szánni az időt, és talán némi pénzt, ha szakember segítségét kérjük, később viszont sokkal kevesebbet kell vele foglalkozni, illetve pénzt költeni rá, a látogatók mégis folyamatosan érkeznek. A keresőoptimalizálás talán a legjobban megtérülő látogatószerző módszer.


Fizetett hirdetések a keresőkön


A legtöbb kereső fizetett hirdetések révén (is) szert tesz bevételre. Itt mi is hirdethetjük saját weboldalunkat, és pénz ellenében ugyan, de látogatókhoz jutunk. Az ilyen hirdetések esetén a kattintások után kell fizetni, tehát gyakorlatilag látogatót vásárolunk a keresőtől, nem pedig hirdetés megjelenést, ami sokkal gazdaságosabb.
Az ilyen hirdetések előnye, hogy olyan látogatókat szerezhetünk, akiket érdekel az a téma, amivel a mi honlapunk foglalkozik. Beállíthatjuk ugyanis azokat a kulcsszavakat, amelyekre a hirdetéseink megjelennek.
Habár a látogatókat ebben az esetben nem ingyen szerezzük, ezzel a módszerrel jóval hatékonyabban, jóval kevesebb pénzért, valóban értékes látogatókat vásárolhatunk a banneres megjelenéssel ellentétben.


Ilyen hirdetés kiszolgáló:
Google Adwords
Yahoo


A keresésekkor megjelenő fizetett hirdetések segítségével elérhető látogatók száma nagyban függ a területtel, amivel foglalkozunk (mennyien keresnek az arra jellemző kulcsszavakra) illetve a pénztárcánktól (azaz, hogy mennyit vagyunk hajlandóak kifizetni egy kattintásért illetve naponta mennyit szeretnénk vásárolni). A folyamatos anyagi ráfordítás ezért viszonylag magas. Munkát igazából csak kezdetben igényel, meg kell határozzuk ugyanis hirdetéseink paramétereit, s ezt követően akár magára is hagyhatjuk, a hirdetési rendszer magától működni fog. A látogatók értéke magas, hiszen a hirdetések akkor jelennek meg, ha a személy kifejezett arra keres, amit a honlapunk tartalma kiszolgál.


Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon


Vannak weboldalak, akik vállalják, hogy apró, szöveges hirdetéseket helyeznek el saját oldalukon. A hirdetéseket nyújtó kiszolgáló figyel arra, hogy egy honlapra lehetőleg minél témába vágóbb hirdetések kerüljenek, ami azért szerencsés, mert nagyobb a valószínűsége, hogy a látogatók rákattintnak a hirdetésre, másrészt a látogatók relevanciája, értéke is kiemelkedően jó, hiszen hasonló témájú weboldalról érkeznek.


Ilyen hirdetés kiszolgáló:
Google Adwords
Etarget (magyar)
CTnetwork (magyar)


A keresőkön elhelyezett fizetett hirdetésekhez hasonló anyagi ráfordítást igényel. A megszerezhető látogatók száma kicsit magasabb, mert nagyon sok helyen megjelenhet a hirdetésünk és a beállított költségtől függően érhetjük el az átkattintásokat. A látogatók értékessége ugyanakkor alacsonyabb, mert ugyan igyekeznek a reklámszolgáltatók releváns oldalakra helyezni a hirdetéseket, ez nem mindig sikerül, ellentétben a keresőkön elhelyezett hirdetésekkel.
Lehet, hogy ennek a hirdetési módnak rosszabbak a paraméterei, mint a keres esetén megjelenő hirdetéseknek, mégis érdemes lehet használni, mikor elérjük az utóbbi révén elérhető látogatók maximumát. Tehát, amikor már reális áron nem tudunk átkattintásokat vásárolni, mégis szeretnénk további látogatókhoz jutni.


Fizetett helyezések vagy regisztrációk


Vannak olyan keresők, melyeknél fizetni lehet azért, hogy weboldalunkat megjelenítsék a találati listájukon. Sőt van néhány olyan is, ahol konkrét helyezést tudunk vásárolni. A legnagyobb, legtöbb látogatót vonzó keresők nem szolgáltatnak ilyet, ezért ezeket a lehetőségeket csak akkor érdemes igénybe venni, ha már a nagyobb keresőket "meghódítottuk" és pénz ellenében ugyan, de még több látogatót akarunk szerezni. Habár megjegyzem, ezek a keresők általában nem vonzanak nagy tömegeket.
Az elérhető látogatók száma azért alacsony, mert kevés olyan keresőmotor van, akinél helyezést lehet vásárolni. Jelentős munkát nem igényel, gyakorlatilag le kell egyeztetni a hirdetés megjelenését, és meghatározni a beállításokat, ez követően nincs más feladatunk. A megszerzett látogatók (ha nem is olyan sokat sikerül szerezni) értékesek, hiszen olyan kulcsszóra kerestek rá, amivel a honlapunk foglalkozik.


Összehasonlítás és összefoglaló


Érdemes a látogatószerző módszereket összehasonlítani néhány szempont alapján:
I. A legtöbb látogató velük szerezhető:
Keresőoptimalizálás
Internetes hirdetések tartalomszolgáltató oldalakon
Interaktív hirdetések
E-mail marketing
Partner programok, partner honlapok
Katalógusok
Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon


II. A legolcsóbb módszerek:
Katalógusok
Keresőoptimalizálás
Partner programok, partner honlapok
E-mail marketing
Blog, fórum és PR cikkek


III. A legkevesebb munkát igénylők:
Internetes hirdetések tartalomszolgáltató oldalakon
Fizetett hirdetések a keresőkön
Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon
Fizetett helyezések vagy regisztrációk
Interaktív hirdetések
Keresőoptimalizálás
Blog, fórum és PR cikkek


IV. A legértékesebb látogatók velük szerezhetők:
E-mail marketing - visszatérő látogatók
Keresőoptimalizálás
Fizetett hirdetések a keresőkön
Fizetett helyezések vagy regisztrációk
Interaktív hirdetések
Partner programok, partner honlapok
Katalógusok
Blog, fórum és PR cikkek

Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon


A fent említett látogatónövelési technikák külön-külön is alkalmazhatók, de akkor járunk a legnagyobb sikerrel, ha egyszerre többel is foglalkozunk. A banner megjelenéseket érdemes a multinacionális cégeknek meghagyni, ők meg tudják fizetni az árát. A magánszemélyeknek, kis- és középvállalkozóknak érdemes a többi lehetőséget kihasználni és költség hatékonyan az értékes látogatókat megszerezni. Én elsősorban a keresőoptimalizálást tartom a leghatékonyabb eszköznek (annak ellenére, hogy ez munkát igényel kezdetben), de a többi módszer jól kiegészíti azt.
A keresőoptimalizálás a leghatékonyabb, hosszútávon a legolcsóbb és legkevesebb munkát igénylő olyan módszer, mellyel a legtöbb és szinte a legértékesebb látogatók szerezhetők meg.

dec
18

"Az AdWords azonnal dolgozni kezd, az ismertetők szép napjai lejártak. A hatékony marketing stratégiák áthelyeződtek nyomtatott sajtóból (print) a webre. A középkorban éltünk, de miután megismertük az AdWords rendszert, elindultunk a Reneszánsz korszak felé"

("AdWords worked immediately, and we knew the good old days of the brochure were over. Effective marketing strategies were shifting from print to the Web. We were in the Dark Ages, but after we joined AdWords, we went right to the Renaissance.")

Egy strand élete

Twiddy a Google AdWords-t és Analytics-t használta, hogy átalakítsa a vállakozás módját, és fellendítse a foglalások 50%-át tette ki tavaly az online foglalások száma.

Stuck in Duck (Kacsába szorulva)

Az emberek azt mondták, hogy Douglas Twiddy megolondult, amikor elkezdett weekend házakat kibérelni a Kacsa Outer Bankok közösségében, Észak Karolinában. "Nem sok minden volt itt, amikor Twiddy elkezdte ezt 1978-ban" - magyarázza fia, Ross, aki jelenleg marketing igazgatóként dolgozika  Twiddy&Company Realtors-nál. "A vicc az volt, hogy: vajon látunk-e majd egy autót errefele jönni ma?"

Twiddy elment megnyitni a második irodáját Corolla közelében, amely egy hasonlóan alvó város volt azokban a napokban. Hogy új ügyfeleket szerezzen, a Twiddy&Comapany, kiküldött több ezer ingatlan bérlési ismertetőt, először fekete-fehérben, és azután már színesben. "Hatalmas nap volt az életünkben, amikor megkaptuk a színes ismertetőket" - emlékszik vissza Ross.

Napfény, homok és szörf

Miután, az Outer Bank a legnagyobb turista célpont lett, a napos idő és a hosszan elnyúló tengterpart által elcsábult látogatókkal. Eközben, az Internet növekedésé, alapvetően megváltoztatta az emberek terveinek módját és a nyaralások foglalásáét. 2002-ben, Twiddy átösszpontosította a forgalmat a weboldalára, és ezután nem sokkal elkezdett hirdetni online a Google AdWords-el. Egy egyszerű kérdéssel kezdtük: hogyan találnak meg minket az emberek a weben? -emlékszik vissza Ross. "Ha valaki nyaralásra indul, az első hely ahol elkezd szörfölni a Google. A legtöbb látogató az Outer Banks-nál soha nem volt itt azelőtt, úgyhogy tényleg a Google és a Google AdWords kezdték a játékot.

Az AdWords rengeteg előnyt kínált Twiddy eredeti marketing tevékenységein túl. "A brossúrákkal a frissítések, változtatások amelyek a lakásokkal történtek az idény folyamán, nem lehetett tudatni a vendégekkel." mondja Ross. "Az AdWords-el, a kampányainkat az adatbázisunkhoz tudtuk igazítani. Így ha kiadtunk egy lakást, levettük az AdWords kampányokból és feltettünk egy új lakást vagy hétvégét. És válaszoltunk arra, amit az emberek keresnek. Ha az emberek infót akartak az óceáni frontokról, mi több infót raktunk fel arról. Ez a gyönyörű az AdWords-ben!"

Ahhoz, hogy célzott forgalmat vezethess a weboldaladra, a Twiddy csapat felállított kampányokat specifikus kategóriákra, és később elkülönített kampányokat, márkával kapcsolatos illetve magasan teljesítő kulcsszavakhoz. "Az AdWords azonnal dolgozott," mondja Roos, " és mi tudtuk, hogy a brossúrák ideje lejárt..."

A helyes úton

 Ahogy elkezdtek további erőforrásokat mozgósítani az AdWords fiókjukba és a weboldalukba, Ross és csapata beállították a Google Analytics-t, hogy mélyre hatóbb infomrációkat gyűjthessenek a teljesítményről és navigációs adatokról. "A Google Analytics-t használtuk, mert ingyenes és világok információit tartalmazza, amelyet ki tudunk használni arra, hogy mindig a legjobb döntéseket hozhassuk meg", mondja Evan Roberts, a Labitant Inc. tanácsadója, aki Twiddy-vel dolgozott a keresőmarketingen. 

2006 novemberében, a csapat kialakított egy új weboldalt az Analytics-ből kapott információk alapján. Így már szabályos riportokat tudnak futtatni és figyelni a forgalmat minden egyes oldalon, és az adatok használatával finomítani az oldalt. "Láttuk, hogy az egyes egyedi oldalak miként működnek, hogyan viselkednek, a navigációs stílusukban," magyarázza Evan. "Folyamatosan forgattuk a megjelenített lakásokat a landing (érkeztető) oldalon. A Google Analytics megmondta, hogy mi működik és mi nem. Még beállítottunk egy gyors kereső funkciót az oldalon, mert az Analytics látja, hogy mit keresnek az emberek a weboldalon."

Nagyon nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy hogyan vezessünk forgalmat a Google-ből a Twiddy.com-ra," tette hozzá Ross. "De ha egyszer eljutnak a Twiddy.com-ra, mit fognak tenni? Ebben segített nekünk a Google Analytics. Az egyre több tudás a fogalalásokról és a weboldalunkról, egyre kénylemesebbé tette az AdWords használatát és költségkeretünk növelését az alapján, amiket az adatok közöltek."

Az Analytics-el, a vállalat is értékelte az AdWords sikereit, így maradtunk ennél a rendszernél. " Láttuk, hogy mely szavak alakulnak át és felhasználva ezeket az adatokat változtattunk az AdWords kampányainkon," mondja Ross. " A költség/konverzió vált a Twiddy marketing iránytűjévé.

A jövő fényesnek tűnik

A cég még mindig használ brossúrákat és nyomtatott hirdetéseket, de az AdWords sokkal eredményessebb és mérhetőbb marketing csatornává vált. "Más hirdetési metódusok nem produkálnak olyan eredményeket, mint az AdWords," mondja Ross, "Nem tudod elmondani miként működnek jól. Az AdWords az intelligens marketing. Nincs más termelés odakint, mint a költség/konverzió, amit látunk."

Az Analytics segítségével, Twiddy még nagyobb sikereket látott az AdWords-ből, mint az utóbbi hónapokban. 2006-tól 2007-ig, az onlin foglalások százalékos száma 50%-kal ugrott meg, a Google kerespőben való megtalálhatóság pedig 47%-kal nőtt. A kattintások a hirdetésekre 26%-kal nőttek, és a teljes fiók CTR-e 9%-kal nőtt meg.Twiddy az Outor Banks-nál is használta az AdWords-öt, hogy kihasználja a növekső népszerűségét: "Ahogy az emberek meghalották az Outor Banks-t a rádióban, és utána felmentek a Google-re, hogy rákeressenek, majd rákattintottak a hirdetéseinkre. A jelenlétünk segített növelni a termetünket, mint egy szolgáltatást, amelyben bízhatnak."

Ha Ross-nak bármilyen bölcs szava lenne más hirdetőkhöz, az ez lenne, hogy a legfontosabb dolog a kampányaink testre szabásában a céljaink és a szükségleteink. " Az AdWords megadja az eszközöket, amire szükséged van," mondja, " és ez akár csak a képzeleteden és a kreativitásodon múlik, hogy tudod a legjobbat kihozni a vállalkozásodból." "Tanácsa a következő úti céljának? Az Outor Banks. Miért ne akarnál egy olyan városba látogatni, aminek a neve Kacsa?"

 

 

 

dec
7

Sokakat érintett a T-Mobile pénteki "leállása", aminek következtében a 30-as hívójelűek számára majdhogynem megszűnt a külvilág.

Ilyenkor rengetegen az intereneten kezdik kutatni az informciót és a lehetséges okokat. Ha módunkban áll ezt ki kell használni.

Erre csapott le a Vodafone egy jól irányzott és gyors adwords kampánnyal:

dec
4

1. Google AdWords: A Google hirdetési programja, mely egy kattintés alapú hirdetési rendszer.

2. Kattintás/Click: Miután a felhasználó hirdetésére kattints és ezzel eljut a weboldalára

3. Megjelenés/Impression: a hirdetés megjelenésének számát jelenti. A megjelenések száma, az a szám, ahányszor a hirdetésünk megjelent a keresőkben ill., a tartalmi hálózaton.

4. Kampány: Az AdWords fiók legnagyobb egysége, amelyen belül hozhatunk létre hirdetési csoportokat és hirdetéseket. Kampány szinten állítjuk be a napi költségkeretet, az időzónát, az árazást, a célnyelvet és a célterületet.

(Fontos, hogy a könnyebb azonosítás érdekében mindig úgy nevezzük el kampányainkat, hogy ránzézésre tudjuk milyen hirdetéseket futtatunk azon belül.)

5. Hirdetéscsoport: A kampány alatti egység. Hirdetéseinket hirdetési csoportokba szervezhetjük. Minden hirdetési csoportot egy téma köré szervezzünk. Beállíthatjuk, hogy mennyit vagyunk hajlandóak megadni egy kattintásért, itt tudjuk beállítani a CPC (cost-per-click) licitet.

dec
4
Az AdWords-ben a minőségi mutatót minden kulcsszónál egyedileg számítják ki. Különböző tényezők kombinációjából áll össze, amelyek azt mérik, hogy egy-egy kulcsszó mennyire kapcsolódik a hirdetés szövegéhez és a felhasználó kereséséhez. Ilyen tényezők:
  • A kulcsszó korábbi átkattintási aránya (CTR) a pontosan egyező kereséseknél
     
  • Az adott fiók eddigi teljesítménye, amelyet a rendszer a fiók összes hirdetése és kulcsszava átkattintási arányával (CTR) mér
     
  • A hirdetéscsoportban szereplő megjelenített URL-ek korábbi CTR-je
  • A nyitóoldal, landing oldal minősége
  • A kulcsszó kapcsolódása a hirdetéscsoport hirdetéseihez
     
  • A kulcsszó és a hirdetés relevanciája a keresés szempontjából
     
  • A fiók teljesítménye a hirdetés megjelenítésének földrajzi területén
A kulcsszavak minőségi mutatóját a fiókjából elérhető Hirdetésdiagnosztikai eszköz segítségével lehet ellenőrizni. Az eszköz a "Hirdetéscsoport részletei" oldal "Kulcsszavak" oldaláról érhető el. A kulcsszó melletti nagyítóikon felett megjelenő súgóbuborék tartalmazza a minőségi mutatóval kapcsolatos információkat.

 
Hamarosan azt is összefoglaljuk, hogy miként lehet javítani a minőségi mutatón, és ezzel olcsóbban hirdetni az AdWords hirdetési programmal
dec
2

Hirdetések rangsorolása

A hirdetés az a pozíció, amelyet hirdetésed egy oldalon elfoglal.

Hogyan rangsorolják a hirdetéseket?

A hirdetések elhelyezése a keresési és a tartalmi oldalakon a hirdetés rangjától függ. Az oldalon elsőként a legmagasabb rangsorral rendelkező hirdetés jelenik meg, majd azt sorrendben követi a többi hirdetés.

A hirdetések rangját meghatározó feltételek eltérnek a keresési eredményoldalon megjelenő (mindig csak kulcsszó szerint célzott) és a tartalmi hálózaton megjelenő, kulcsszó szerint célzott hirdetések esetében. Egy harmadik feltételcsoport azt határozza meg, hogy ha egy hirdetés kizárólag egy elhelyezés szerint célzott, akkor megjelenik-e az adott helyen.

Egy kulcsszó szerint célzott hirdetés az egyező kulcsszó kattintásonkénti költségére vonatkozó (CPC-) ajánlata és minőségi pontszáma alapján rangsorba kerül a keresési eredményoldalon. A minőségi pontszám kiszámítása a hirdetés által a Google rendszerben elért átkattintási arány (CTR), a hirdetésnek és a kulcsszónak a keresési lekérdezéshez viszonyított relevanciája, valamint egyéb relevanciatényezők alapján történik.

Egy kulcsszó szerint célzott hirdetés tartalmi ajánlata és minőségi pontszáma alapján kerül rangsorolásra egy tartalmi oldalon. A minőségi pontszám kiszámítása a hirdetés korábbi, hasonló oldalakon tapasztalt teljesítménye, az Ön céloldalának minősége, valamint egyéb relevanciatényezők alapján történik. Ez akkor is igaz, ha a hirdetéscsoportban elhelyezéseket is célzott, és ha a tartalmi hálózatra vonatkozó beállításként a "Releváns oldalak csak az általam megcélzott elhelyezéseken" lehetőséget választotta. Ha egy kulcsszó segítségével könnyebben tudja célozni hirdetését a tartalmi hálózaton, akkor egy kulcsszó szerint célzott minőségi pontszám formula használatos.

Ha egy hirdetést kizárólag elhelyezés szerint, kulcsszavak nélkül célzol, az úgy jelenik meg, mintha hirdetési rangja az összes versenyző hirdetés rangjánál magasabb lenne. Az oldalon egyetlen hirdetésként fog megjelenni. Az ezer megjelenítésenkénti költségre vonatkozó (CPM-) ajánlattal rendelkező, kizárólag elhelyezés szerint célzott hirdetések esetén a hirdetés rangját annak CPM-ajánlata és minőségi pontszáma határozza meg, amely utóbbit a céloldal minősége alapján számolják. A CPC-ajánlattal rendelkező, kizárólag elhelyezés szerint célzott hirdetések esetén a rendszer az átkattintási arányt is figyelembe veszi a minőségi pontszám meghatározásakor. 

A magas CPC- és CPM-ajánlatnak, a releváns hirdetésszövegnek, az erős CTR-nek és a minőségi céloldalnak köszönhetően az összes hirdetése magasabb pozícióba kerül majd. Mivel ez a rangsorolási rendszer a relevancia alapján határozza meg hirdetése pozícióját, az Ön hirdetése nem szorulhat ki a kizárólag az áron alapuló felső pozíciókból.

dec
2

Hirdetések rangsorolása

A hirdetés az a pozíció, amelyet hirdetésed egy oldalon elfoglal.

Hogyan rangsorolják a hirdetéseket?

A hirdetések elhelyezése a keresési és a tartalmi oldalakon a hirdetés rangjától függ. Az oldalon elsőként a legmagasabb rangsorral rendelkező hirdetés jelenik meg, majd azt sorrendben követi a többi hirdetés.

A hirdetések rangját meghatározó feltételek eltérnek a keresési eredményoldalon megjelenő (mindig csak kulcsszó szerint célzott) és a tartalmi hálózaton megjelenő, kulcsszó szerint célzott hirdetések esetében. Egy harmadik feltételcsoport azt határozza meg, hogy ha egy hirdetés kizárólag egy elhelyezés szerint célzott, akkor megjelenik-e az adott helyen.

Egy kulcsszó szerint célzott hirdetés az egyező kulcsszó kattintásonkénti költségére vonatkozó (CPC-) ajánlata és minőségi pontszáma alapján rangsorba kerül a keresési eredményoldalon. A minőségi pontszám kiszámítása a hirdetés által a Google rendszerben elért átkattintási arány (CTR), a hirdetésnek és a kulcsszónak a keresési lekérdezéshez viszonyított relevanciája, valamint egyéb relevanciatényezők alapján történik.

Egy kulcsszó szerint célzott hirdetés tartalmi ajánlata és minőségi pontszáma alapján kerül rangsorolásra egy tartalmi oldalon. A minőségi pontszám kiszámítása a hirdetés korábbi, hasonló oldalakon tapasztalt teljesítménye, az Ön céloldalának minősége, valamint egyéb relevanciatényezők alapján történik. Ez akkor is igaz, ha a hirdetéscsoportban elhelyezéseket is célzott, és ha a tartalmi hálózatra vonatkozó beállításként a "Releváns oldalak csak az általam megcélzott elhelyezéseken" lehetőséget választotta. Ha egy kulcsszó segítségével könnyebben tudja célozni hirdetését a tartalmi hálózaton, akkor egy kulcsszó szerint célzott minőségi pontszám formula használatos.

Ha egy hirdetést kizárólag elhelyezés szerint, kulcsszavak nélkül célzol, az úgy jelenik meg, mintha hirdetési rangja az összes versenyző hirdetés rangjánál magasabb lenne. Az oldalon egyetlen hirdetésként fog megjelenni. Az ezer megjelenítésenkénti költségre vonatkozó (CPM-) ajánlattal rendelkező, kizárólag elhelyezés szerint célzott hirdetések esetén a hirdetés rangját annak CPM-ajánlata és minőségi pontszáma határozza meg, amely utóbbit a céloldal minősége alapján számolják. A CPC-ajánlattal rendelkező, kizárólag elhelyezés szerint célzott hirdetések esetén a rendszer az átkattintási arányt is figyelembe veszi a minőségi pontszám meghatározásakor. 

A magas CPC- és CPM-ajánlatnak, a releváns hirdetésszövegnek, az erős CTR-nek és a minőségi céloldalnak köszönhetően az összes hirdetése magasabb pozícióba kerül majd. Mivel ez a rangsorolási rendszer a relevancia alapján határozza meg hirdetése pozícióját, az Ön hirdetése nem szorulhat ki a kizárólag az áron alapuló felső pozíciókból.

dec
2

CPC- és CPM-ajánlatok

A keresési hálózatra irányuló kampányok esetében a kampányban szereplő hirdetéscsoportokhoz vagy kulcsszavakhoz kattintásonkénti (CPC-) ajánlatot kell megadnia. CPC-ajánlata az az összeg, amelyet hirdetésének a Google hálózaton vagy partneroldalaink egyikén történő megjelenítésekor egy kattintásért fizetni hajlandó.

A tartalmi hálózatra irányuló kampányok esetében vagy CPC-ajánlatot vagy ezer megjelenítésenkénti (CPM-) ajánlatot kell megadnia a kampányban szereplő egyes hirdetéscsoportokhoz, kulcsszavakhoz vagy elhelyezésekhez. A CPM-ajánlat az az összeg, amelyet hirdetésének a Google partneroldalain történő 1000 megjelenítéséért fizetni hajlandó. Ez azt jelenti, hogy Ön hirdetése megjelenítéseiért fizet, függetlenül attól, hogy a felhasználó rákattint-e a hirdetésre vagy sem.

A keresési hálózatot célzó kampányoknál a CPM-ajánlattétel nem alkalmazható. A CPM-ajánlattétel csak a tartalmi hálózatot célzó kampányok számára elérhető.

A CPC- és a CPM-díjszabás esetében is szabályozhatja ajánlatait. Az AdWords Leszámítoló és az intelligens árképzés segítségével emellett költségeit is a lehető legalacsonyabb szinten tarthatja.

dec
2

Az AdWordsben két módon célozhatja hirdetéseit:

  • Kulcsszavakkal
  • Helyekkel (elhelyezésekkel)

A kulcsszó szerinti célzás a Google hagyományos hirdetési modellje, amelyben a hirdetők kiválasztják azokat a kulcsszavakat, amelyek hatására hirdetéseik megjelennek a Google keresőoldalain és a Google tartalmi hálózatán.

A hely szerinti célzás lehetővé teszi, hogy a hirdetők egyéni webhelyeket válasszanak ki a Google tartalmi hálózatából a hirdetések megjelenítési helyeként. A megcélzott hely lehet egy teljes webhely, de lehet az adott webhely bizonyos oldalainak vagy hirdetési egységeinek egy csoportja, amelyet a webhely megjelenítője határoz meg. Előfordulhat például, hogy egy híroldalon hirdetéseit a teljes webhelyen, csak a kezdőoldalon vagy csak a sportoldalak felső részén lévő hirdetési egységekben helyezheti el.

A hely szerinti célzás segítségével a hirdetők még rugalmasabban szabályozhatják hirdetéseik pontos megjelenítési helyét. Az AdWords kampányokban a kulcsszavak és a helyek egyaránt alkalmazhatók. Célozhatja csak a kulcsszavakat, csak a helyeket vagy mindkettőt egyszerre, hogy a hirdetéseire leginkább fogékony célközönséget találja meg.

nov
30

 

 
 
 
A Google AdWords célja, hogy bármilyen méretű vállalkozás számára az elérhető leghatékonyabb hirdetési szolgáltatást nyújtsa.
  • Azon személyek elérése, akik az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik
  • A hirdetésekre szánt költségkeret teljes körű irányítása
  • Hirdetések egyszerű létrehozása és szerkesztése
  • A hirdetések megtekintése a Google rendszerben néhány perccel a létrehozásuk után
Az AdWords rendszer éjjel-nappal, a hét minden napján elérhető.

Tényleges a konrét látogatóért kell csak fizetni. Ez az ún. kattináts alapú, CPC (cos-per-click) hirdetési rendszer. Amikor a hirdetésére kattint a látogató csak abban az esetben kell fizetnünk, a megjelenésekért nem.

A Google AdWords rendszere teljes kontrollt biztosít a befektetett összeg felett. Magunk állíthatjuk be, hogy mennyit vagyunk hajlandóak elkölteni egy nap, ez a napi költsgkeret, amelyet a rendszer nem lép túl. Így nem tudjuk elkölteni a pénzünket egy nap alatt, hanem magunk ennek megadásával egy kampányidőszakot kezdünk el.

Tudjuk, hogy mennyit szánunk a kampányra, így a napi költsékeret beállításával, azt is tudjuk mennyi ideig tudjuk futtatni hirdetéseinket. 1 hétig, kettőig, egy hónapig vagy tovább. Ezért fontos, hogy mielőtt beállítjuk a  napi költségkeretet tudjuk mennyi időre tervezünk. Értelemszerűen, ha rövid kampányt szeretnénk nagyobb napi költségkerettel számolhatunk, ha hosszabb ideig, akkor kevesebbel. Persze ez függ a befizetett összeg mértékétől is.

nov
13

nov
13

 

 

 

Sziasztok!

A nevem Halász Zsófi Google AdWords hirdetési specialista.

Egyszerűbben Online hirdetési szakértő.

Tanácsadást és oktatást egyaránt vállalok, olyanok számára akik érdekeltek az online hirdetési technikákban, azonban önmaguk nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá.

Valamint teljeskörű AdWords kampány kezelés és menedzselést is vállalok, ami azt jelenti, hogy ha valaki nem megtanulni szeretné, hanem hirdetni, de azt szakemberre bíznák, akkor válasszon engem.

Zsófi

+36 30 8200 348

zso.halasz@gmail.com

adwords.google.com/professionals/profile/org