dec
2

Hirdetések rangsorolása

A hirdetés az a pozíció, amelyet hirdetésed egy oldalon elfoglal.

Hogyan rangsorolják a hirdetéseket?

A hirdetések elhelyezése a keresési és a tartalmi oldalakon a hirdetés rangjától függ. Az oldalon elsőként a legmagasabb rangsorral rendelkező hirdetés jelenik meg, majd azt sorrendben követi a többi hirdetés.

A hirdetések rangját meghatározó feltételek eltérnek a keresési eredményoldalon megjelenő (mindig csak kulcsszó szerint célzott) és a tartalmi hálózaton megjelenő, kulcsszó szerint célzott hirdetések esetében. Egy harmadik feltételcsoport azt határozza meg, hogy ha egy hirdetés kizárólag egy elhelyezés szerint célzott, akkor megjelenik-e az adott helyen.

Egy kulcsszó szerint célzott hirdetés az egyező kulcsszó kattintásonkénti költségére vonatkozó (CPC-) ajánlata és minőségi pontszáma alapján rangsorba kerül a keresési eredményoldalon. A minőségi pontszám kiszámítása a hirdetés által a Google rendszerben elért átkattintási arány (CTR), a hirdetésnek és a kulcsszónak a keresési lekérdezéshez viszonyított relevanciája, valamint egyéb relevanciatényezők alapján történik.

Egy kulcsszó szerint célzott hirdetés tartalmi ajánlata és minőségi pontszáma alapján kerül rangsorolásra egy tartalmi oldalon. A minőségi pontszám kiszámítása a hirdetés korábbi, hasonló oldalakon tapasztalt teljesítménye, az Ön céloldalának minősége, valamint egyéb relevanciatényezők alapján történik. Ez akkor is igaz, ha a hirdetéscsoportban elhelyezéseket is célzott, és ha a tartalmi hálózatra vonatkozó beállításként a "Releváns oldalak csak az általam megcélzott elhelyezéseken" lehetőséget választotta. Ha egy kulcsszó segítségével könnyebben tudja célozni hirdetését a tartalmi hálózaton, akkor egy kulcsszó szerint célzott minőségi pontszám formula használatos.

Ha egy hirdetést kizárólag elhelyezés szerint, kulcsszavak nélkül célzol, az úgy jelenik meg, mintha hirdetési rangja az összes versenyző hirdetés rangjánál magasabb lenne. Az oldalon egyetlen hirdetésként fog megjelenni. Az ezer megjelenítésenkénti költségre vonatkozó (CPM-) ajánlattal rendelkező, kizárólag elhelyezés szerint célzott hirdetések esetén a hirdetés rangját annak CPM-ajánlata és minőségi pontszáma határozza meg, amely utóbbit a céloldal minősége alapján számolják. A CPC-ajánlattal rendelkező, kizárólag elhelyezés szerint célzott hirdetések esetén a rendszer az átkattintási arányt is figyelembe veszi a minőségi pontszám meghatározásakor. 

A magas CPC- és CPM-ajánlatnak, a releváns hirdetésszövegnek, az erős CTR-nek és a minőségi céloldalnak köszönhetően az összes hirdetése magasabb pozícióba kerül majd. Mivel ez a rangsorolási rendszer a relevancia alapján határozza meg hirdetése pozícióját, az Ön hirdetése nem szorulhat ki a kizárólag az áron alapuló felső pozíciókból.

A bejegyzés trackback címe:

https://googleadwords.blog.hu/api/trackback/id/tr961568778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.