Az AdWordsben két módon célozhatja hirdetéseit:
- Kulcsszavakkal
- Helyekkel (elhelyezésekkel)
A kulcsszó szerinti célzás a Google hagyományos hirdetési modellje, amelyben a hirdetők kiválasztják azokat a kulcsszavakat, amelyek hatására hirdetéseik megjelennek a Google keresőoldalain és a Google tartalmi hálózatán.
A hely szerinti célzás lehetővé teszi, hogy a hirdetők egyéni webhelyeket válasszanak ki a Google tartalmi hálózatából a hirdetések megjelenítési helyeként. A megcélzott hely lehet egy teljes webhely, de lehet az adott webhely bizonyos oldalainak vagy hirdetési egységeinek egy csoportja, amelyet a webhely megjelenítője határoz meg. Előfordulhat például, hogy egy híroldalon hirdetéseit a teljes webhelyen, csak a kezdőoldalon vagy csak a sportoldalak felső részén lévő hirdetési egységekben helyezheti el.
A hely szerinti célzás segítségével a hirdetők még rugalmasabban szabályozhatják hirdetéseik pontos megjelenítési helyét. Az AdWords kampányokban a kulcsszavak és a helyek egyaránt alkalmazhatók. Célozhatja csak a kulcsszavakat, csak a helyeket vagy mindkettőt egyszerre, hogy a hirdetéseire leginkább fogékony célközönséget találja meg.