Az AdWords-ben a minőségi mutatót minden kulcsszónál egyedileg számítják ki. Különböző tényezők kombinációjából áll össze, amelyek azt mérik, hogy egy-egy kulcsszó mennyire kapcsolódik a hirdetés szövegéhez és a felhasználó kereséséhez. Ilyen tényezők:
- A kulcsszó korábbi átkattintási aránya (CTR) a pontosan egyező kereséseknél
- Az adott fiók eddigi teljesítménye, amelyet a rendszer a fiók összes hirdetése és kulcsszava átkattintási arányával (CTR) mér
- A hirdetéscsoportban szereplő megjelenített URL-ek korábbi CTR-je
- A nyitóoldal, landing oldal minősége
- A kulcsszó kapcsolódása a hirdetéscsoport hirdetéseihez
- A kulcsszó és a hirdetés relevanciája a keresés szempontjából
- A fiók teljesítménye a hirdetés megjelenítésének földrajzi területén
A kulcsszavak minőségi mutatóját a fiókjából elérhető Hirdetésdiagnosztikai eszköz segítségével lehet ellenőrizni. Az eszköz a "Hirdetéscsoport részletei" oldal "Kulcsszavak" oldaláról érhető el. A kulcsszó melletti nagyítóikon felett megjelenő súgóbuborék tartalmazza a minőségi mutatóval kapcsolatos információkat.
Hamarosan azt is összefoglaljuk, hogy miként lehet javítani a minőségi mutatón, és ezzel olcsóbban hirdetni az AdWords hirdetési programmal