1. Google AdWords: A Google hirdetési programja, mely egy kattintés alapú hirdetési rendszer.
2. Kattintás/Click: Miután a felhasználó hirdetésére kattints és ezzel eljut a weboldalára
3. Megjelenés/Impression: a hirdetés megjelenésének számát jelenti. A megjelenések száma, az a szám, ahányszor a hirdetésünk megjelent a keresőkben ill., a tartalmi hálózaton.
4. Kampány: Az AdWords fiók legnagyobb egysége, amelyen belül hozhatunk létre hirdetési csoportokat és hirdetéseket. Kampány szinten állítjuk be a napi költségkeretet, az időzónát, az árazást, a célnyelvet és a célterületet.
(Fontos, hogy a könnyebb azonosítás érdekében mindig úgy nevezzük el kampányainkat, hogy ránzézésre tudjuk milyen hirdetéseket futtatunk azon belül.)
5. Hirdetéscsoport: A kampány alatti egység. Hirdetéseinket hirdetési csoportokba szervezhetjük. Minden hirdetési csoportot egy téma köré szervezzünk. Beállíthatjuk, hogy mennyit vagyunk hajlandóak megadni egy kattintásért, itt tudjuk beállítani a CPC (cost-per-click) licitet.