"Az AdWords azonnal dolgozni kezd, az ismertetők szép napjai lejártak. A hatékony marketing stratégiák áthelyeződtek nyomtatott sajtóból (print) a webre. A középkorban éltünk, de miután megismertük az AdWords rendszert, elindultunk a Reneszánsz korszak felé"
("AdWords worked immediately, and we knew the good old days of the brochure were over. Effective marketing strategies were shifting from print to the Web. We were in the Dark Ages, but after we joined AdWords, we went right to the Renaissance.")
Egy strand élete
Twiddy a Google AdWords-t és Analytics-t használta, hogy átalakítsa a vállakozás módját, és fellendítse a foglalások 50%-át tette ki tavaly az online foglalások száma.
Stuck in Duck (Kacsába szorulva)
Az emberek azt mondták, hogy Douglas Twiddy megolondult, amikor elkezdett weekend házakat kibérelni a Kacsa Outer Bankok közösségében, Észak Karolinában. "Nem sok minden volt itt, amikor Twiddy elkezdte ezt 1978-ban" - magyarázza fia, Ross, aki jelenleg marketing igazgatóként dolgozika Twiddy&Company Realtors-nál. "A vicc az volt, hogy: vajon látunk-e majd egy autót errefele jönni ma?"
Twiddy elment megnyitni a második irodáját Corolla közelében, amely egy hasonlóan alvó város volt azokban a napokban. Hogy új ügyfeleket szerezzen, a Twiddy&Comapany, kiküldött több ezer ingatlan bérlési ismertetőt, először fekete-fehérben, és azután már színesben. "Hatalmas nap volt az életünkben, amikor megkaptuk a színes ismertetőket" - emlékszik vissza Ross.
Napfény, homok és szörf
Miután, az Outer Bank a legnagyobb turista célpont lett, a napos idő és a hosszan elnyúló tengterpart által elcsábult látogatókkal. Eközben, az Internet növekedésé, alapvetően megváltoztatta az emberek terveinek módját és a nyaralások foglalásáét. 2002-ben, Twiddy átösszpontosította a forgalmat a weboldalára, és ezután nem sokkal elkezdett hirdetni online a Google AdWords-el. Egy egyszerű kérdéssel kezdtük: hogyan találnak meg minket az emberek a weben? -emlékszik vissza Ross. "Ha valaki nyaralásra indul, az első hely ahol elkezd szörfölni a Google. A legtöbb látogató az Outer Banks-nál soha nem volt itt azelőtt, úgyhogy tényleg a Google és a Google AdWords kezdték a játékot.
Az AdWords rengeteg előnyt kínált Twiddy eredeti marketing tevékenységein túl. "A brossúrákkal a frissítések, változtatások amelyek a lakásokkal történtek az idény folyamán, nem lehetett tudatni a vendégekkel." mondja Ross. "Az AdWords-el, a kampányainkat az adatbázisunkhoz tudtuk igazítani. Így ha kiadtunk egy lakást, levettük az AdWords kampányokból és feltettünk egy új lakást vagy hétvégét. És válaszoltunk arra, amit az emberek keresnek. Ha az emberek infót akartak az óceáni frontokról, mi több infót raktunk fel arról. Ez a gyönyörű az AdWords-ben!"
Ahhoz, hogy célzott forgalmat vezethess a weboldaladra, a Twiddy csapat felállított kampányokat specifikus kategóriákra, és később elkülönített kampányokat, márkával kapcsolatos illetve magasan teljesítő kulcsszavakhoz. "Az AdWords azonnal dolgozott," mondja Roos, " és mi tudtuk, hogy a brossúrák ideje lejárt..."
A helyes úton
Ahogy elkezdtek további erőforrásokat mozgósítani az AdWords fiókjukba és a weboldalukba, Ross és csapata beállították a Google Analytics-t, hogy mélyre hatóbb infomrációkat gyűjthessenek a teljesítményről és navigációs adatokról. "A Google Analytics-t használtuk, mert ingyenes és világok információit tartalmazza, amelyet ki tudunk használni arra, hogy mindig a legjobb döntéseket hozhassuk meg", mondja Evan Roberts, a Labitant Inc. tanácsadója, aki Twiddy-vel dolgozott a keresőmarketingen.
2006 novemberében, a csapat kialakított egy új weboldalt az Analytics-ből kapott információk alapján. Így már szabályos riportokat tudnak futtatni és figyelni a forgalmat minden egyes oldalon, és az adatok használatával finomítani az oldalt. "Láttuk, hogy az egyes egyedi oldalak miként működnek, hogyan viselkednek, a navigációs stílusukban," magyarázza Evan. "Folyamatosan forgattuk a megjelenített lakásokat a landing (érkeztető) oldalon. A Google Analytics megmondta, hogy mi működik és mi nem. Még beállítottunk egy gyors kereső funkciót az oldalon, mert az Analytics látja, hogy mit keresnek az emberek a weboldalon."
Nagyon nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy hogyan vezessünk forgalmat a Google-ből a Twiddy.com-ra," tette hozzá Ross. "De ha egyszer eljutnak a Twiddy.com-ra, mit fognak tenni? Ebben segített nekünk a Google Analytics. Az egyre több tudás a fogalalásokról és a weboldalunkról, egyre kénylemesebbé tette az AdWords használatát és költségkeretünk növelését az alapján, amiket az adatok közöltek."
Az Analytics-el, a vállalat is értékelte az AdWords sikereit, így maradtunk ennél a rendszernél. " Láttuk, hogy mely szavak alakulnak át és felhasználva ezeket az adatokat változtattunk az AdWords kampányainkon," mondja Ross. " A költség/konverzió vált a Twiddy marketing iránytűjévé.
A jövő fényesnek tűnik
A cég még mindig használ brossúrákat és nyomtatott hirdetéseket, de az AdWords sokkal eredményessebb és mérhetőbb marketing csatornává vált. "Más hirdetési metódusok nem produkálnak olyan eredményeket, mint az AdWords," mondja Ross, "Nem tudod elmondani miként működnek jól. Az AdWords az intelligens marketing. Nincs más termelés odakint, mint a költség/konverzió, amit látunk."
Az Analytics segítségével, Twiddy még nagyobb sikereket látott az AdWords-ből, mint az utóbbi hónapokban. 2006-tól 2007-ig, az onlin foglalások százalékos száma 50%-kal ugrott meg, a Google kerespőben való megtalálhatóság pedig 47%-kal nőtt. A kattintások a hirdetésekre 26%-kal nőttek, és a teljes fiók CTR-e 9%-kal nőtt meg.Twiddy az Outor Banks-nál is használta az AdWords-öt, hogy kihasználja a növekső népszerűségét: "Ahogy az emberek meghalották az Outor Banks-t a rádióban, és utána felmentek a Google-re, hogy rákeressenek, majd rákattintottak a hirdetéseinkre. A jelenlétünk segített növelni a termetünket, mint egy szolgáltatást, amelyben bízhatnak."
Ha Ross-nak bármilyen bölcs szava lenne más hirdetőkhöz, az ez lenne, hogy a legfontosabb dolog a kampányaink testre szabásában a céljaink és a szükségleteink. " Az AdWords megadja az eszközöket, amire szükséged van," mondja, " és ez akár csak a képzeleteden és a kreativitásodon múlik, hogy tudod a legjobbat kihozni a vállalkozásodból." "Tanácsa a következő úti céljának? Az Outor Banks. Miért ne akarnál egy olyan városba látogatni, aminek a neve Kacsa?"